
Foto: Teknos marketing
Teknos
Vi får ting til at holde længere.
Teknos har en ambition om at udvikle overfladebehandling, der kan være med til at beskytte kloden. Derfor arbejder vi på at skabe smarte, teknologisk avancerede løsninger, der beskytter og forlænger levetiden på alle typer overflader. Vores produkter til træindustrien beskytter og fremhæver træets naturlige skønhed, ligesom vores maling til metal beskytter det mod korrosion. Samtidig har vi et stærkt fokus på miljøet og bæredygtighed for at sikre, at vi til stadighed lever op til, og endda overstiger, de krav, der stilles i dag.
I de senere år har vi oplevet en eksplosiv vækst, og Teknos er i dag en af de førende leverandører af maling til industrien med en stærk position som leverandør til vinduesindustrien i Danmark. Et resultat, der er opnået takket være et konstant fokus på at sætte nye standarder for kvalitet, en solid historik og særdeles engagerede medarbejdere.
Vi arbejder tæt sammen med vores kunder om at finde den helt rigtige løsning til deres specifikke behov og materialer. Samtidig bruger vi deres feedback på at udvide sortimentet med produkter, der sætter nye standarder for branchen hvad angår kvalitet og anvendelighed. For eksempel tog vi i 2019 et nyt laboratorium i brug i Danmark, hvor vi udvikler og afprøver brandhæmmende maling til træ.
- Teknos brandhæmmende produkter er på de bærende massiv- og limtræsbjælker inden i Mjøstårnet, Norges højeste træbygning. Foto: Anti Jens Edgar Haugen
- Brandbeskyttelse af træ. Foto: Thomas Juul fotos
- Maskinel overfladebehandling af træ til indendørs anvendelse. Foto: Teknos marketing
- Teknos’ kvalitetsmaling til træ. Foto: Teknos marketing
- Flowcoat trævindue. Foto: Teknos marketing
- Heartwood. Foto: Teknos marketing
Teknos er en global virksomhed, som tilbyder en bred vifte af overfladebehandlingsprodukter til industrien, byggeriet og private. Teknos blev grundlagt i 1948 og er i dag en af Finlands største familieejede virksomheder med cirka 1.700 ansatte. Vi er til stede i mere end 20 lande i Europa, Asien og USA og har en nettoomsætning på cirka 408 mio. euro om året. I spidsen står administrerende direktør Paula Salastie, som er tredje generation af Kiikka-familien.